malwinkowo

malwinkowo

środa, 18 czerwca 2014

o makowym motylku:)

witajcie:),
miałam już dziś nic nie pisać, ale nie mogłam wytrzymać,
żeby Wam czegoś nie pokazać:).
otóż, gdy wczoraj podczas spaceru z synkiem
zobaczyłam przecudne pomarańczowo-czerwone motylki
podobne do kwiatów maków,
przez resztę dnia nie mogłam już o niczym innym myśleć,
jak tylko o tych motylkach:)
i dlatego prawie całe dzisiejsze przedpołudnie i popołudnie
spędziłam na uganianiu się za nimi:).


czerwończyk dukacik (Lycaena virgaureae) 

tak tak:) -
 to nie jest mak:),
to naprawdę motylek:).
strasznie trudno zrobić mu zdjęcie.....

podczas moich obserwacji zauważyłam, ze spijał on nektar głównie z rośliny o nazwie Jasieniec piaskowy (Jasione montana L.)

1-wszy raz w życiu widziałam takiego motylka:)


....i dostałam na jego punkcie obsesji":)

nie mogłam sie na niego napatrzeć:) - juz nie mówiąc o bieganiu za nim z aparatem:)


jego zewnętrzna strona skrzydełek jest dość niepozorna....

...ale wnętrze....:). sami oceńcie:)



Czerwończyk dukacik (Lycaena virgaureae)  na  jasieńcu piaskowym (Jasione montana L.)

Jasieniec piaskowy (Jasione montana L.)

i jak Wam się podoba ten motylek:)?

i jeszcze moja ślubna róża:).
nie myślałam, że zakwitnie w tym roku:).






i na koniec....
pana zięby juz długo u mnie nie było,
ale za to odwiedziła nas pani ziębowa:).
 





pozdrawiam Was cieplutko:).
malwinku


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz:).
pozdrawiam cieplutko:).
malwinku